Najczęściej zadawane pytania

  • Jaki jest czas realizacji?

    Standardowy czas realizacji wynosi do 3 dni roboczych i zależy od bieżącej kolejki. W przypadku możliwych opóźnień, klient zostanie poinformowany przed rozpoczęciem realizacji zlecenia.

  • Jakiego rodzaju kasety można przegrać?

    Przegrywam kasety VHS, S-VHS, VHS-C, S-VHS-C, miniDV (DV oraz HDV), Digital8, Video8, Hi8 nagrane w systemie PAL, NTSC, SECAM, zapisane z prędkością SP, LP, EP. W przypadku posiadania nośnika innego rodzaju proszę o kontakt- wówczas poinformuję, czy przegranie jest możliwe w firmie partnerskiej.

  • Czy można na miejscu obejrzeć materiał z dostarczonych kaset przed rozpoczęciem przegrywania?

    Niestety nie ma takiej możliwości ze względu na brak punktu stacjonarnego. Natomiast jeśli w trakcie przegrywania zobaczę, że dostarczona kaseta zawiera materiał inny, niż zadeklarował klient (na przykład nagranie z telewizji zamiast wesela), zostaje On o tym fakcie poinformowany i decyduje, czy kontynuować proces digitalizacji. W przypadku rezygnacji na tym etapie, klient nie ponosi kosztów za przegranie kaset, z których zrezygnuje.

  • Na jaki nośnik najlepiej przegrać kasetę?

    Należy pamiętać, że nie ma niezawodnych nośników. Widząc, że coraz mniej osób posiada w komputerach napęd DVD oraz wiedząc, że płyty DVD po kilku latach często nie nadają się do odtworzenia, zalecam korzystanie z nośników typu flash (pendrive) i najlepiej w minimum dwóch kopiach.

  • Czy kasety poddane procesowi digitalizacji nadają się do ponownego odtworzenia?

    Oczywiście. Kasety zwracam w stanie nienaruszonym, oryginalny materiał na nich pozostaje i można je w dalszym ciągu odtwarzać.
    Po wykonanym zleceniu wszystkie nośniki są zwracane klientowi. Nie zajmuję się utylizacją.

  • W jakim formacie zapisany jest materiał i na jakim urządzeniu będzie można go odtworzyć?

    Standardowo materiał zapisany jest do pliku MP4 (kodek H.264). Jest to najlepszy kompromis jakości do stopnia kompresji, a przede wszystkim jest to najpopularniejszy format pliku, dzięki czemu bez problemu powinien go odtworzyć obecnie każdy komputer, każde urządzenie mobilne oraz każdy telewizor. W razie problemów z odtworzeniem lub na życzenie klienta istnieje możliwość dosłania pliku w innych formatach za pośrednictwem chmury.

  • Na jaki nośnik można przegrać materiał?

    Istnieje możliwość zapisu/ udostępnienia plików w następujący sposób:

    • dostarczony pendrive lub dysk
    • zakupiony na miejscu pendrive
    • płyta DVD (należy poinformować czy będzie odtwarzana na komputerze, czy na odtwarzaczu DVD)
    • przesłanie pliku za pośrednictwem chmury.

    Ważne informacje!

    • Dostarczony pendrive/ dysk musi być wyczyszczony z danych. Nie odpowiadam za utratę danych pozostawionych na nośniku!
    • Zakupiony na miejscu pendrive będzie miał dostosowaną pojemność do finalnej objętości materiału w celu zminimalizowania kosztów. Pendrive zakupione u mnie to fabrycznie nowe nośniki firmy SanDisk o pojemności od 32 do 128GB.
    • W przypadku przegrywania na płytę DVD nie trzeba jej dostarczać
    • W przypadku udostępnienia pliku w chmurze, pliki są udostępniane na moim prywatnym serwerze, który jest szyfrowany a link dodatkowo jest zabezpieczony hasłem. Dostęp wygasa po 14 dniach.
  • Jak można uregulować należność za wykonaną usługę?

    Zamówienie można opłacić gotówką, przelewem oraz BLIK na telefon. Płatność następuje dopiero po wykonaniu usługi. Nie pobieram zaliczki. Przegrany materiał zostanie przekazany po otrzymaniu płatności. Brak możliwości zapłacenia kartą.

  • Czy i jak długo przechowywana jest kopia zapasowa przegranego materiału?

    W trosce o bezpieczeństwo danych klienta przegrany materiał przechowuję do 30 dni od momentu wykonania usługi. Dane są przechowywane aby uchronić się przed sytuacjami takimi jak: zaginięcie/ uszkodzenie przesyłki, uszkodzenie nośnika danych, uszkodzenie pliku lub gdyby okazało się, że urządzenia klienta nie są w stanie odtworzyć pliku MP4 i konieczna jest konwersja do innego formatu. Materiały nie są udostępniane osobom trzecim.

  • Ile miejsca zajmuje przegrany materiał, na ilu płytach się mieści?

    Należy przyjąć, że każda godzina materiału zajmuje około 4,5GB. Zatem w przypadku rodzinnych nagrań zwykle jest to 2 płyty DVD. Pendrive o pojemności 16GB pomieści ok 4-5h materiału.

  • Czy można przegrać kasety, które mają przerwaną taśmę lub inne fizyczne uszkodzenia?

    Tak. Przed przegraniem takiej kasety konieczne jest jej naprawienie. Jest to usługa dodatkowo płatna. Koszt jest ustalany indywidualnie w porozumieniu z klientem, przed rozpoczęciem prac.

  • Co z kasetami, które mają zabezpieczenie przed kopiowaniem?

    Jestem w stanie wykonać kopię takich kaset. Proszę jednak pamiętać, że przegrywam tylko materiały, do których klient posiada prawa autorskie. NIE przegrywam nagrań telewizyjnych, filmów z wypożyczalni i innych materiałów objętych prawem autorskim, tylko prywatne nagrania.

  • Czy można otrzymać fakturę za wykonaną usługę?

    Wystawiam faktury bez VAT.

  • Czy zajmuję się także sprzedażą czystych kaset do kamer?

    Nie. Nie mam też nikogo do polecenia w tej kwestii.